Table Of Content
Aston Martin Valhalla
Valhalla aduce pe șosele filosofia din Formula 1® și un design orientat spre performanță, grație Aerodinamicii Active. Aceasta include o aripă față activă, unică și inovatoare, care lucrează în tandem cu o aripă spate activă hidraulică ce se ridică din caroserie în modul Race. Aceste componente sunt capabile să se ajusteze automat pentru a asigura frânarea, varierea forței de apăsare și reducerea rezistenței aerodinamice (DRS). Rezultatul este o performanță aerodinamică optimizată, care oferă o stabilitate și un control superior pe șosea.
Motorizare
Valhalla este echipată cu un motor pe benzină V8 bi-turbo de 4,0 litri, cu configurație V. Folosește turbocompresoare twin-scroll cu flux mare și un sistem de ungere cu carter uscat pentru a coborî centrul de greutate. Un design unic al admisiei de aer include un colector monobloc. Noul sistem de răcire a aerului de încărcare (ACAC) răcește aerul după ce trece prin turbocompresoare, dar înainte de a intra în motor. Aerul răcit la temperaturi mai scăzute optimizează termic puterea procesului de combustie al V8-ului.
Motorul V8 este cuplat cu un trio de motoare electrice de ultimă generație care împreună produc o putere totală de 1.064 CP. Viteza maximă este de 350 km/h din configurația sa cu tracțiune integrală.
Transmisie
Tehnologiile inovatoare integrate în motoarele electrice cresc eficiența și optimizează performanțele de viteză și cuplu.
Un motor posterior, integrat în transmisie, funcționează ca un generator de pornire și sprijină livrarea de putere, oferind cuplu suplimentar pentru a elimina lag-ul turbo. Rezultatul este o accelerație mai liniară și un flux mai rapid de adrenalină. Grupul motopropulsor PHEV este completat de noua Transmisie cu Dublu Ambreiaj (DCT) de la Aston Martin.
Sistemul de frânare
Un supercar necesită un sistem de frânare pe măsură. Valhalla inspiră încredere prin puterea de oprire progresivă demnă de o mașină de curse, dar și prin modulația ușoară și receptivă necesară pentru condusul de zi cu zi. Sistemul Integrat de Frânare (IPB) oferă un control ferm al pedalei.
Discurile ceramice din carbon (CCB) măsoară 410 mm pe axa frontală și 390 mm pe cea din spate, fiind perforate și ventilate pentru o disipare superioară a căldurii. Etrierele monobloc fabricate de Brembo aduc un pedigree de curse și rigiditate optimizată. Inserțiile ventilate ale pistonului maximizează gestionarea termică. Canalele de răcire asigură un flux de aer neîntrerupt, ceea ce duce la o reducere semnificativă a pierderii eficienței frânelor. Toate aceste caracteristici se traduc în mai multă încredere și posibilitatea de a frâna mai târziu, fără compromisuri.
Șasiu și suspensie
Proiectată în colaborare cu Aston Martin Performance Technologies, structura sa din fibră de carbon oferă rigiditate maximă. De asemenea susține subcadrurile ultra-rigide din aluminiu de la partea frontală și spate, garantând un control absolut și o precizie excepțională.
Inspirată de Formula 1®, Valhalla utilizează o suspensie față cu tije de împingere derivată din curse, vizibilă prin caroseria elegantă din fibră de carbon. Arcurile și amortizoarele sunt montate intern, departe de fluxul de aer al roții frontale. Se optimizează astfel răcirea radiatoarelor laterale din spate, la fel ca în mașinile de F1®. Combinația cu o suspensie spate convențională cu 5 legături oferă performanțe de hypercar cu motor central.
Interior
Un interior simplu, dar sofisticat, cu influențe evidente din sporturile cu motor. Volanul cu fund plat amintește de cel al unui avion, iar consola centrală, volanul și tabloul de bord sunt realizate elegant din fibră de carbon. Ecranul tactil central este completat de instrumente digitale care se transformă în modul Race. Afișează un tahometru liniar cu lumini de schimbare a treptelor, asemănătoare celor de pe volanele mașinilor de F1.
Acesta este completat de un ecran tactil de infotainment la fel de spectaculos. Noul layout pentru modul Race, include un tahometru liniar de dimensiuni mari pentru o vizualizare periferică ușoară și o vizualizare extinsă. Acesta afișează harta de navigație pe întregul ecran. Ecranul tactil prezintă, de asemenea, un grafic “Powerflow”. Acesta arată modul în care Valhalla utilizează energia de la motorul său V-8 și motoarele electrice, și cum recuperează energia prin frânare regenerativă.



