Dodge Charger Daytona
Dodge își transformă pasiunea pentru retro-futurism în Charger Daytona 2024. Modelul, sub forma unui coupe hatchback cu două uși va fi disponibil și într-o versiune cu patru uși cu același ampatament, programată pentru 2025. Versiunea de bază R/T promite performanțe solide, autonomie extinsă și o gamă completă de echipamente high-tech. Dodge a lansat și o versiune Scat Pack a Charger Daytona pentru cei care caută o mașină electrică de înaltă performanță. Cu pachetul Track disponibil, lucrurile devin și mai interesante datorită unei serii de upgrade-uri.
Performanță, autonomie și încărcare
Fiecare Dodge Charger Daytona 2024 este echipat cu două motoare și tracțiune integrală, susținută de două module de antrenare electrică (EDM). Fiecare EDM conține un invertor, o cutie de viteze și un motor. Puterea fiecărei unități de antrenare este de 335 CP și 300 lb-ft de cuplu (407 Nm). EDM-ul frontal permite roților din față să se decupleze pentru o eficiență și autonomie îmbunătățite. În spate, EDM-ul include un diferențial mecanic cu alunecare limitată.
Modelele de bază R/T dezvoltă 456 CP și 404 lb-ft de cuplu (548 Nm). Pentru 2024, Dodge echipează Charger Daytona R/T cu kitul de upgrade Direct Connection Stage 1 ca standard. Crește astfel puterea maximă la 496 CP atunci când este activ sistemul Power Shot pentru 15 secunde. Dodge declară un timp de 0-100 km/h (0-60 mph) de 4,7 secunde pentru Charger Daytona R/T 2024 și un timp de 13,1 secunde pentru un sfert de milă (402 metri). Viteza maximă este de 220 km/h (137 mph).
În cazul modelului Charger Daytona Scat Pack 2024, acesta vine cu o putere maximă de 670 CP atunci când este activat Power Shot, datorită upgrade-ului cu kitul Direct Connection Stage 2. Această versiune de înaltă performanță poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 3,3 secunde și parcurge un sfert de milă (402 metri) în 11,5 secunde. Viteza maximă este ușor mai mică decât la R/T, la 216 km/h (134 mph).
Ambele versiuni ale Dodge Charger Daytona 2024 sunt echipate cu aceeași baterie de 100,5 kWh, având o arhitectură de 400 de volți. Modelele R/T ar trebui să ofere o autonomie de 510 km (317 mile) per încărcare, în timp ce pentru Scat Pack se estimează o autonomie de 418 km (260 mile) conform EPA. Deoarece ambele modele folosesc aceeași baterie și arhitectură, timpii de încărcare sunt identici. Folosind o stație de încărcare de nivel 2 la 11 kW, Charger Daytona se încarcă de la 5% la 80% în puțin sub șapte ore. Încărcarea de la 20% la 80% se face în aproximativ 5,5 ore. Dodge afirmă că rata maximă de încărcare este de 183 kW, ceea ce face încărcarea de nivel 3 considerabil mai rapidă. Charger Daytona se încarcă de la 5% la 80% în doar 32,5 minute și de la 20% la 80% în 27,6 minute.
Dodge Charger Daytona SRT Track Package: Performanță maximă
Cele mai capabile versiuni ale Dodge Charger Daytona 2024 vor fi echipate cu pachetul Track al versiunii Scat Pack. Pachetul include frâne Brembo de 16 inch (40,64 cm), cu etriere cu șase pistoane pe față și patru pistoane pe spate. Jante de 20 inch (50,8 cm) cu anvelope Goodyear Eagle F1 Supercar 3 și o suspensie adaptivă cu supape duble.
Șoferii își pot personaliza experiența de condus cu moduri precum Auto, Eco, Sport, Wet/Snow, Track și Drag. Pe pistă, acolo unde Charger Daytona Scat Pack 2024 își poate dezlănțui întregul potențial. Dodge echipează mașina cu caracteristici pentru manevre spectaculoase și lansări rapide. Modurile Donut, Drift, blocarea liniei și controlul lansării sunt disponibile pentru momentele de distracție maximă. La fel ca generația anterioară de Charger, Daytona vine cu indicatoare, statistici despre trenul de rulare.