Xiaomi lanseaza SU7: O provocare pentru Tesla si Porsche
Table Of Content
Gigantul chinez de electronice Xiaomi a intrat oficial pe piata vehiculelor electrice cu lansarea modelului SU7. Acesta promite sa rivalizeze cu nume mari ca Tesla si Porsche. Masina este un sedan si ofera trei variante distincte – Standard, Pro si Max. Preturile incep de la 29.900 de dolari pentru Standard si urca pana la 41.500 de dolari pentru varianta Max.
Design
Designul SU7 se bucura de o linie genealogica de prestigiu. Sub indrumarea lui Li Tianyuan, seful de design al Xiaomi, cu experienta anterioara la BMW, echipa a beneficiat si de contributia experta a lui James Qiu de la Mercedes-Benz pentru partea exterioara. Dar acestea nu sunt singurele aspecte remarcabile. Chris Bangle, un cunoscut designer auto cu experienta la BMW, Mini si Rolls Royce, actioneaza ca consultant pentru divizia auto a Xiaomi si este profund impresionat de potentialul SU7, in special pentru piata europeana.
Interior
Xiaomi demonstreaza progrese remarcabile in domeniul tehnologiilor inteligente, combinand industria auto cu cea a electronicii de consum. In ceea ce priveste autonomia in timpul condusului, compania se afla in frunte cu trei tehnologii de varf: BEV adaptiv, Road-Mapping Foundational Model si Super-Res Occupancy Network. BEV Adaptiv utilizeaza algoritmi de perceptie precisa in diverse scenarii. Acesta are o raza de recunoastere intre 5 si 250 de metri. Road-Mapping Foundational Model revolutioneaza identificarea conditiilor rutiere.Acesta permite ajustarea inteligenta a traiectoriilor fara a depinde de harti. Super-Res Occupancy Network realizeaza categorii nelimitate de recunoastere a obstacolelor, eliminand erorile prin intermediul unui algoritm vectorial inovator.
HyperOS, sistemul de operare avansat al vehiculului SU7, ontroleaza an mod eficient mediile multimedia si interactiunile cu dispozitivele Xiaomi. Dotat cu funcții inteligente, precum accesul la continut multimedia online, transmiterea ecranului de pe dispozitivele mobile, ajustarea automata a pozitiei scaunelor si multe altele, HyperOS adauga un nivel de confort si conectivitate fara precedent experientei de conducere.
Habitaclul inteligent (Smart Cabin) al lui Xiaomi SU7 include o consola centrala 3K de 16,1 inch, un head-up display (HUD) de 56 inch si un panou de bord rotativ de 7,1 inch. De asemenea, habitaclul este echipat sa conecteze diverse dispozitive, avand doua suporturi rabatabile pentru tablete pe spatarele scaunelor. Toate aceste functii sunt alimentate de cipul auto Snapdragon 8295 care conecteaza cele cinci ecrane diferite.
Specificatii
- Standard
-
- Pretul de pornire fiind de 29.900 de dolari, modelul de baza are o baterie de 73,6 kWh care ofera o autonomie CLTC de 700 de kilometri. Conform siteului Xiaomi Romania sprintul de la 0-100 km/h se realizeaza in 5,28 secunde, iar viteza maxima este de 210 km/h.
- Pro
-
- Cu un pret de 34.400 de dolari, versiunea Pro creste autonomia la 830 de kilometri cu o baterie de 94,3 kWh, concurand astfel cu Tesla Model 3 (China). Aceasta beneficiaza de o arhitectura de 800V pentru o incarcare mai rapida.
- Max
-
- Varful de gama, Max, are o baterie de 101 kWh, oferind tot o autonomie CLTC de 830 de kilometri. Autonomia impresionanta de 510 de kilometri poate fi obtinuta in doar 15 minute de incarcare.
Performanta primeste si ea un impuls serios, cu un timp de accelerație de la 0 la 100 km/h de doar 2,78 secunde si o viteza maximă de 266 km/h. Acest model puternic cu tractiune integrala (AWD) foloseste sistemul ADAS Xiaomi Pilot Max si are o arhitectura de 800V pentru o incarcare mai rapida. Cele doua motoare produc o putere combinata de 663 CP si un cuplu uimitor de 838 Nm.